tirsdag 23. september 2008

Kjenner du nedgangstidene på kroppen?

Avisene skriver mye om at vi er inne i farlige nedgangstider og vi må spare på knappene. Dagbladet skriver at selveste Stein Erik Hagen har snakket med barna sine om hvordan de kan spare penger.
Det er virkelig forskjell på klokkerene og presten. Hagen har bestemt seg å ikke kjøpe flere nye skjorter, men bytter ut snippene på skjortene ved å sende dem til England. Hvis alle får slike "problemer" når det er nedgangstider så skal vi ikke klage.
Har du opplevd nedgangstidene i like stor grad som Hagen?

Oppdatering: Nå har Hagen fått mye kritikk fra diverse hold. Berettiget kritikk spør du meg!

Selv har jeg ikke merket noe til krisen, men jeg tenker meg ekstra om før jeg gjør store investeringer. Jeg har heller ikke merket noen nedgang av inntjeningen fra internettjenester som feks Chitika, men det kan hende at det er litt forsinking i systemet og vi får se resultatene av nedgangstidene om en stund.
Jeg skal iallefall intensivere publiseringen min på internett og optimalisere innholdet jeg allerede har liggende ute for å kunne ivareta mine inntekter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Godt jeg ikke har hvite skjorter som må ha nye snipper...Puh!
Jeg har min enorme minstepensjon, jeg. Og nei, har ikke merket noen forskjell pga nedgangstidene. Det er som det var før nedgangen.
Men ok, jeg har jo ikke aksjer og investeringer i fond.

Anonym sa...

Ja, det er nok hardt å være riking i disse dager...

Anonym sa...

Sende skjortene sine til England? Tok nok feil her... de skal til min thailandske skredder dem. Alle som en. Og selvsagt bragt ned med min private jet. Det er mye mer miljøvennlig enn å la butleren min bruke den meget bensinslukende SUV-en min til Ferner Jacobsen for å handle der. Forresten, direktøren der er jeg uvenner med ham da han som gjest i min karibiske aften kom med nedverdigende bemerkninger om russisk kaviar. Stakkars Mille Marie blir helt forskrekket av den slags udannet smak.